Etsinnässä marketing specialistin työ: aloitus etänä, lähityöskentely myöhemmin mahdollinen
Markkinointialan urakehitykseni on ollut kovassa kiitovauhdissa vuoden 2020 lopulta. Aloitin oman sosiaalisen median aktiivisesta päivittäjästä, matkailualan start-up -yrityksen markkinointivastaavaksi ja siitä nykyiseen rooliini digimarkkinoinnin (Google Ads) konsultiksi.
Aloitin muutama vuosi sitten tekemään muutamien yritysten sosiaalista mediaa pääosin orgaanisesti ja markkinointivastaavana sukelsin Metan maksetun mainonnan maailmaan. Tällä hetkellä kartutan osaamistani Google Ads:in parissa tarjoten konsultaatioapua eri alalla toimiville ja kokoisille suomalaisille yrityksille. Kvartaaleittain vaihtuva portfolio on opettanut eri toimialojen markkinointistrategioista. Työssä on vaadittu itseohjautuvuutta ja asiakasportfolion hallintaa, sillä tehtävänäni on aluksi kartoittaa asiakkaan tarpeet ja varata konsultaatio yhteistyön aloitusta varten, jossa todellinen matka vasta alkaa.
Minulla on ajankohtaisin info siitä, mitä Google Ads:issä tapahtuu ja roolini kautta olen saanut paljon työkaluja miten aloittaa yhteistyöt asiakkaiden kanssa; mitä kysymyksiä asiakkailta aluksi kysytään, mitä kampanjoita ja missä kanavissa, miten optimoida tilejä ja miten tehdä esimerkiksi kilpailija-analyysejä.
Joka päiväisestä työstäni olen myös oppinut, miten asiakkaiden mainontaa en ainakaan tekisi. Olen nähnyt kymmenien mainostoimistojen kädenjälkeä ja tiedän, millä kikoilla asiakkaista saadaan sitoutuneempia yhteen toimistoon. Asiakkaat eivät välttämättä aina ymmärrä mainonnan tärkeyttä ja varmistaisin sen, että heille on selkeää miksi mitäkin tehdään ja millä keinoilla. Vaikka nykyisessä roolissani en konkreettisesti ole ajanut asiakkaiden kampanjoita, olen ollut osana heidän kasvutarinaansa; joskus se on lähtenyt ihan konversioseurannan asentamisesta kampanjoiden ideoimiseen ja implementointiin ja joskus olen tarjonnut pieniä niksejä, joilla päästään askeleita lähemmäs tavoitteita.
Olen aktiivinen oppija ja sen myötä olen muun muassa opetellut konversioseurannan asennuksen, jotta voin palvella asiakkaitani sujuvammin. Jonkin verran löytyy siis kokemusta Google Tag Manageristä sekä Google Analyticsistä. Olen alusta alkaen opetellut itse ja työn ohessa opiskellut liiketoiminnan perustutkinnon digitaalisen markkinoinnin linjalla. Tämä todisteeksi siitä, kuinka motivoinut alaa kohtaan olen.
Olen toiminut markkinointivastaavana yrityksessä, jossa työpöydälläni oli lähes kaikki markkinointitehtävät. Kehitin kyseiselle matkailualan start-up yritykselle markkinointistrategian sekä 15 kuukauden sisältökalenterin sosiaaliseen mediaan. Aloitin yrityksen markkinoinnin, kun hotellia ei vielä ollut rakennettu valmiiksi, joten luovuuteni pääsi kukoistamaan ja roolini oli erittäin merkittävä yrityksen alkutaipaleina. Työnkuvaani kuului monipuoliset markkinoinnin tehtävät – pääpaino materiaalin ja sisällöntuotannossa, strategian luomisessa ja kehittämisessä, vaikuttaja- sekä yritysyhteistöissä ja kampanjoiden suunnittelussa ja toteutuksessa. Projektinhallinta sekä itseohjautuvaisuus korostuivat tässä roolissa.
Pyydä CV ja yhteystietoni osoitteesta: info@hiljainenrekry.fi ja kutsu haastatteluun!
Kirjaudu työnantajaksi tai rekrytoijaksi, niin näet ilmoituksen koko sisällön.