Näin teet ensimmäisen verkkokurssisi
621.23 € (sis. alv 25,5%)
Kurssin kuvaus: Tämä kurssi antaa selkeät askeleet ensimmäisen tuottavan verkkokurssin rakentamiseen rehellisesti ja ilman epärealistisia lupauksia. Kurssin avulla opiskelija löytää vahvuutensa kurssin tekijänä sekä oppii, millainen on tuottava verkkokurssi-idea ja miten kurssi rakennetaan, markkinoidaan ja myydään.
Kurssin vetäjänä toimii Anna Stenberg, uravalmentaja, digi- ja saaristomatkailuyrittäjä, ja omannäköisen työelämän puolestapuhuja.
Kurssi rakentuu kolmesta eri aihealueesta eli moduulista. Jokainen moduuli sisältää 5 noin 15 minuutin mittaista videojaksoa ja jokaiseen jaksoon liittyy yksi tai useampi tehtävä.
Luentojen teemat:
1.Moduuli: Ajatuksesta ideaan
Ensimmäisessä moduulissa opiskelijan hatara ajatus siitä, että hän haluaa tehdä verkkokurssin, vahvistuu kirkkaaksi verkkokurssi-ideaksi.
- Löydä vahvuutesi verkkokurssin tekijänä
- Mistä löytää hyvä idea
- Verkkokurssin nimi, lupaus ja rakenne
- Tunnista asiakkaasi ja kohderyhmäsi
- Suunnitelma sisällöstä
2. Moduuli: Ideasta toteutukseen
Toisessa moduulissa verkkokurssi-idea lähdetään viemään toteutukseen ja moduulin lopussa suoritetaan ensimmäinen ennakkolanseeraus.
- Valitse oikea toteuttamismuoto
- Sisällysluettelo ja suunnitelman hahmotelma
- Miten hinnoitella verkkokurssi
- Tavoitteet kuntoon
- Ennakkomyynti
3. Moduuli: Toteutuksesta tuotantoon
Kolmannessa moduulissa toteutus viedään tuotantoon ja opiskelija oppii, miten kurssi rakennetaan ja miten ja missä sitä markkinoidaan. Kurssin lopuksi opetetaan, miten analytiikasta oppimalla saa tehtyä seuraavasta myyntilanseerauksesta entistä paremman.
- Verkkokurssin rakentaminen
- Markkinointi ja lanseeraus
- Ilmaiset oheismateriaalit
- Sähköpostilistat
- Tulosten analysointi ja tuki